#3 Workflow om social media actief te houden

Allereerst bedankt voor de leuke feedback op m’n vorige nieuwsbrief!
In deze nieuwsbrief gaan we het vooral hebben over Social Media.

Want naast deze nieuwsbrief zijn we ook terug vertrokken met vooral … Youtube en Instagram. Ik worstel zoals vele ondernemers met de vraag welk kanaal nu het interessante is. Want wat Twitter, Linkedin, Facebook, Snap Chat, Tik Tok, …

Ook al zit ik in de “internet business” het blijft ook voor mij uitvogelen.
Uiteindelijk ga ik me focussen op “slechts” 2 kanalen: Youtube en Instagram, en uiteindelijk ook (terug) Facebook. Want Facebook Reels (vertical video) lijkt sinds kort enorm gepusht te worden, volgens Garyvee in z’n laatste Instagram video.  (Garevee ofwel Gary Vanyerchuck is een expert in Social Media & Communicatie, de moeite om te volgen)

Dus bij deze, volg me gerust op deze kanalen!
Youtube
Instagram
Facebook

WOOFERS op Youtube

Op Youtube posten we uitgebreide tutorials, plugin reviews, tips en snelle Shorts-video’s.
Ik merk vooral de Short-video’s gepusht worden door Youtube. Short video’s zijn rechtopstaande video’s die niet langer duren dan 1 minuut. In feite heeft Youtube dit format simpelweg afgekeken van Tik Tok.
Over Tik Tok gesproken: voorlopig waag ik me daar niet aan als creator (vanwege de laatste nieuwsberichten over spionage). Maar sowieso bewaar ik al m’n vertical video’s, eventueel voor een latere Tik Tok want het blijft wel een opmerkelijk populaire tool.

Volgende Youtube video’s zijn trouwens net gelanceerd:

En zijn al video’s ingepland tot en met 4 april… 🙂

Check zeker mijn video over ChatGPT; of hoe straf AI kan zijn om code te schrijven. Best verbazend. Het lijkt me trowuens ook leuk om een Youtube Live (of Instagram Live) te doen; dat komt zeker op de agenda!

WOOFERS op Youtube

WOOFERS op Instagram

Op Instagram plaatsen we ook de vertical video’s. Alsook slides, statistieken, en nieuwsberichten die we delen. Kortom: de iets korte brain bites.

WOOFERS op Instagram

Werkwijze over bron-verzamelen

Ik wil ook graag even toelichten welke tools we gebruiken om interessante weetjes op te vangen. Hiervoor gebruik ik Feedly. Feedly is een RSS-tool die de recentste nieuwsberichten verzameld van sites die ik volg. Superhandig want zo hoef ik geen 70-tal sites te checken, waarbij je ook constante afleiding hebt als je zo’n (nieuws)-site bezoekt. In Feedly lees ik de nieuwsberichten in normale tekstvorm, zonder enige afleiding dus.
Feedly is ook gekoppeld aan m’n Buffer.com account, waardoor ik snel interessante berichten kan delen (of inplannen) op verschillende social media kanalen.

Wat heeft een e-commerce bedrijf hier aan?
Ik deel m’n workflow omdat -naar mijn mening- niet elke social media post een “commerciële” post moet zijn. Dat zie je toch vaak bij e-commerce bedrijven.
Deel eens een interessant artikel over je sector of over een producent. Zulke posts zorgen soms ook wel voor meer interactie dan de zoveelste reclameboodschap. En het is net die “interactie” die Social Media platformen waarderen en je profiel daarom nog meer naar voren schuiven.

Als je mijn productieve workflow overneemt ga je merken dat het op zich niet veel tijd vergt.
Ik noem Feedly mijn “persoonlijke” gazet. Elke 2 dagen lees ik m’n gazet, en selecteer/rangschik/catalogiseer de berichten die ik wil delen of onthouden.



Over de auteur: Dave Loodts

Full-time creatieve maker van doelgerichte websites en webshops sinds 2006 en gek van WordPress en WooCommerce. Actief lid in WordPress Community sinds 2014. Mijn grootste voldoening: ondernemers die succesvol aan de slag gaan met m'n WooCommerce tips.

Volg me op: