Belgische e-commerce groeide het hardst binnen Europa in 2016

België heeft veel in te halen op vlak van e-commerce, maar 2016 was zeker en vast een inhaaljaar.
Want in 2016 groeide de Belgische e-commerce het hardst van Europa, zo blijkt uit recent gepubliceerde cijfers uit een rapport dat is opgesteld door BeCommerce, de Ecommerce Foundation en E-commerce Europe

De online omzet in België in 2016 is met 13,4 procent gestegen ten opzichte van 2015.

Hoe deden de buurlanden het?

Nederland: +11,8 %
Duitsland: +10,5 % groei
Groot-Brittannië: +10.1%
Frankrijk: +9,4 procent

De uiteindelijke verwachte e-commerce omzet in België komt op maar liefst 9 miljard euro in 2016.

 

Nog enkele mooie cijfers uit het rapport:

  • 76 procent van de Belgische bevolking heeft online geshopt in 2016
  • 50% van de senioren doet ook aan online shoppen
  • Gemiddeld aankoopbedrag per Belg lag op €1265, dit groeit jaar per jaar.

In Groot-Brittanië ligt het gemiddelde aankoopbedrag op €4000 per shopper. Je kan er van uitgaan dat ook België richting dit cijfer zal gaan.

 

De verwachting voor volgende jaren is zonnig

De e-commerce in België kreeg in 2016 al een enorme boost, maar de verwachtingen voor de komende jaren liggen nog hoger, dankzij verschillende nieuwe maatregelen voor zowel de consument als producent. Dat zegt de voorzitster van BeCommerce Patricia Ceysens. Vooral de verbeterde wijzigingen rond nachtwerk in de Belgische wetgeving zijn hoopgevend.

 

 

Nieuwe WordPress tips meteen in je mailbox.

Elke dinsdag en donderdag. Leerrijk & Leuk!

Volg Woofers op social media voor méér WordPress tips & tricks.

Vragen of bemerkingen over dit artikel?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *