Sinds 1 januari 2022 heeft Davel een nieuwe naam: WOOFERS.
Waarom deze naamswijziging?
Het was een moeilijke beslissing want de naam “Davel” gaat al zo’n 15 jaar mee. Het is m’n kindje, bij wijze van spreken. WOOFERS werd in 2018 opgericht als zijtak van Davel om e-commerce ondernemers te ondersteunen met hun WooCommerce webshop. En een paar jaar later kwam COVID-19… de vraag naar webshop ondersteuning steeg enorm waardoor de branding rond “Davel” helemaal in de schaduw kwam te staan. Na ettelijke pogingen bleek het ook niet haalbaar te zijn qua workload om 2 merken (Davel & WOOFERS) ten volle in de markt te zetten. Er is dus gekozen voor de naam WOOFERS.
Met WOOFERS gaan we meer focussen op e-commerce. De e-commerce mogelijkheden binnen WooCommerce zijn zo enorm uitgebreid. Om klanten hierin optimaal in te ondersteunen moeten we echt wel 100% dedicated worden.
Een andere belangrijke drijfveer is dat bepaalde bedrijven dankzij hun webshop een hartverwarmende alternatief hadden in deze barre COVID-periode. COVID heeft ook gezorgd voor een e-commerce acceleratie mindset bij consumenten. De kloof tussen winkel en shop is nog feller aan het verdwijnen, het verschil in offline en online. Bovendien is de productie van e-commerce ook betaalbaarder geworden en niet meer enkel weggelegd voor de corporate bedrijven.
Bij e-commerce denkt iedereen spontaan aan retail. Maar denk gerust véél breder; want daar gaat het ook naar toe. Dit is ook e-commerce:
- afhaalsysteem bij restaurants
- boekingsysteem voor fitnesszaken/events
- verkopen van digitale zaken: e-books, software, video’s, etc
- consultancy verkopen in tijdspakketten
- online berekening van simpel meubilair zoals vliegenramen, deuren, etc
Het wordt onze missie om met WOOFERS van elke ondernemer ook een actieve online ondernemer te maken.